NIEUWS

E-mailadres

I.v.m. de oplopende wachttijd aan de telefoon willen wij u er op attenderen dat wij een e-mailadres hebben. U kunt daar uw niet dringende medische vragen op stellen. Wij proberen u z.s.m. antwoord hier op te geven.

Vaccinaties COVID-19

De huisartsen vaccineren op dit moment alleen met het AstraZeneca-vaccin en alleen de patiënten van 60-64 jaar. De rest van onze patiënten wordt opgeroepen door de GGD. 

Wij realiseren ons dat er veel onduidelijk is m.b.t. het vaccineren en de informatievoorziening daaromheen. Helaas hebben wij geen invloed of zeggenschap over de vaccinatievolgorde. 

Registratie Covid vaccinaties

Als u tussen de 60 en 64 jaar oud bent en door de huisarts gevaccineerd bent met het Astra Zeneca vaccin kan het zijn dat u problemen ervaart met het terugvinden van uw vaccinatiegegevens in het register van het RIVM. 

Op de website MijnRIVM kunt u, met behulp van uw DigID, inloggen om de registratie van uw vaccinaties in te zien. Wij hebben alle vaccinaties doorgegeven bij het RIVM. Helaas zijn niet alle vaccinaties doorgekomen. Huisartsenpraktijken door het hele land ervaren deze problemen. Er wordt op landelijk niveau gekeken naar een oplossing.  Wij vragen u geduld te hebben en de registratiekaart die u van ons gekregen heeft zorgvuldig te bewaren. 

Geestelijke Gezondheid


Psychische klachten:

Heeft u psychische klachten als gevolg van de Coronacrisis? Of heeft u psychische klachten om een andere reden? Meer informatie is te vinden op de website van verschillende aanbieders van publieke geestelijke gezondheid:

Ook kunt u bellen met een onderstaande nummers als u een luisterend oor nodig heeft

  • Volwassenen: De Luisterlijn OF 0900 0767 (5ct per min) 24/7 beschikbaar.
  • Kinderen en jongeren tot 18 jaar: De Kindertelefoon OF 0800-0432 (Gratis) Bereikbaar van 11 uur - 21 uur.
  • Rode Kruis Hulplijn in tijde van Corona: 070 4455888. Dit nummer is maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 - 21:00 uur en in het weekend van 10:00 - 16:00 uur.

Zelfmoordpreventie:

  • 113.nl of 0900 0113 (gratis)24/7 beschikbaar
  • Ook rondom corona veel hulpverlening aan patiënten en ondersteuning aan hulpverleners: 113.nl

Benieuwd naar digitale opties als u een naaste niet kan/mag bezoeken? www.zorgvannu.nl

Verkoudheid

Wij krijgen regelmatig patiënten aan de telefoon die van hun werkgever gehoord hebben dat ze met de huisarts contact op moeten nemen omdat ze verkouden zijn en dus niet mogen werken. U hoeft met verkoudheidsklachten GEEN contact op te nemen met ons. Volgt u de richtlijnen op Thuisarts.nl

Actueel: Coronavirus (COVID-19)


Vanwege de uitbraak van het Coronavirus (COVID-19) zijn wij beperkt bereikbaar. Alle afspraken die niet noodzakelijk zijn worden op dit moment afgezegd, er zijn alleen afspraken beschikbaar voor spoedgevallen. Volgens de richtlijnen doen huisartsen zoveel mogelijk per telefoon. 
De praktijk is telefonisch bereikbaar van 08.00-12.00 uur en van 15.00-17.00 uur. Wij vragen u uitsluitend telefonisch contact te zoeken indien noodzakelijk. Voor het aanvragen van herhaalrecepten kunt u gebruik maken van de receptenlijn (optie 2 in het telefonische keuzemenu) of deze aanvragen via de website of per email (infotenberge@ezorg.nl). 
Wij vragen u om NIET naar de praktijk te komen tenzij u een afspraak heeft! 

U kunt de meest recente informatie over de uitbraak vinden op de website van het RIVM, Thuisarts.nl of contact zoeken met de speciaal ingestelde telefoonlijn: 0800-1351. Wij vragen u dringend om niet de praktijk te bellen met algemene vragen omtrent het Coronavirus. Kijkt u eerst op Thuisarts.nl. Ook als u verkoudheidsklachten raden wij u aan om eerst Thuisarts.nl te raadplegen voordat u contact opneemt met de praktijk. 

Wij realiseren ons dat dit ingrijpende maatregelen zijn en hopen uiteraard dat deze van korte duur zijn. Op het moment dat er wijzigingen zijn kunt u deze ook vinden op bovenstaande websites en via de landelijke nieuwsuitzendingen. Wij hopen op uw begrip en medewerking.

Herhaalrecepten

I.v.m met de drukte in onze praktijk willen wij u erop attent maken dat u herhaalrecepten kunt bestellen via onze website of via onze receptenlijn (040-2431004 en toets 2).

Wij hopen op uw medewerking en begrip!

Inleveren urine voor onderzoek

Urine voor onderzoek kunt u tot 10.00 uur inleveren bij de assistente. Hierna kunnen wij dit helaas niet meer nakijken, tenzij u anders heeft afgesproken met de assistente.

Wist u dat u urine kunt opvangen in ieder schoon potje? U kunt alleen urine laten onderzoeken die kort geleden is opgevangen. De assistente zal u, bij het vermoeden van een urineweginfectie, een aantal vragen stellen en de antwoorden hierop gebruiken bij het stellen van de diagnose.

Dubbele afspraak

Wist u dat de huisarts maar tien minuten per afspraak heeft? Als u meer dan één klacht klacht heeft of denkt langer dan tien minuten nodig denkt te hebben dan kunt u bij de assistente vragen of zij een dubbele afspraak voor u wilt inplannen. De huisarts heeft dan meer tijd voor u. 

'Kosten bij 'niet verschijnen'

Wij hanteren in onze praktijk een tarief voor patiënten die zonder bericht wegblijven bij een afspraak

Het aantal patiënten, dat niet op een afspraak verschijnt, is de laatste jaren sterk toegenomen. "Vergeten" is de belangrijkste oorzaak. Vergeten is menselijk, maar ook het aantal patiënten dat de spreekuren in de huisartsenpraktijk wil bezoeken neemt nog steeds toe.

Het is daarom voor een huisartsenpraktijk erg vervelend als iemand niet op een afspraak verschijnt. Het betekent tijdverlies, maar ook dat er op dat moment niet iemand anders kan worden geholpen. Ook veel ziekenhuizen en tandartspraktijken hanteren daarom tegenwoordig een zogenoemd wegblijftarief. 

U kunt HIER meer informatie vinden over het wegblijftarief